Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Förklaringen för Caspian.

Av Veronica lindberg - 22 december 2011 11:07

Caspian har varit dålig sen freddagen förra veckan, Han började äta lite. Så vi funderade på varför till sist åt han bara 3 flaskor med 120ml i och sen en flaska på natten med 60ml (förutom allt han spotta ut)+ kräcktes.


Han var kallsvettig och han hosta och var väldigt täppt i näsan.

Han kissade bara 2 blöjor och han bajsade 1 gång.

De var beviset på att något var fel.. 


Så vi ringde till BVC och de sa att vi skulle åka in med honom.

När vi kom in och satt ner 5 min kanske så sket Caspian ner sig, bara för att blöjan satt snett.

Självklart stressa vi så mycket att ingen av oss hade något extra ombyte till honom.

Så vi fick linda in honom i 2 filtar och 1 täcke.


När vi kommer in till docktern så tar sjuksköterskan fel bebis, och blev väldigt förvirrad om vem han var.

Efter 30 min kommer en dockter som lyssnar på han tog blodprov och kollade i han öron.

Hon tyckte han lät bra förutom att han var väldigt förkyld.

Efter kanske 10min kom docktern åter igen och berättade att han hade ett virus i kroppen, i vanliga fall så ligger vi alla på 8 (någonting) Men Caspian la på 28 i blodvärdet, det betyder att han inte mår bra.


Så hon säger till oss att vi ska stanna där inne med han i 8 timmar ! 

För han ska kunna få en slang ner i halsen och få ungenfär 250ml vatten i kroppen var 4 timme.

Och så sa vi Nej, då försöker hellre vi mer med honom för att stå ut med en massa bortslängda timmar. Vi klara att ta hand om vår son.


Hon sa att de var utmärkt men blir de sämre så skulle vi komma in till sjukhuset.

Skönt nog har han ätit väldigt mycket nu. Och mår bättre.


Alla sa till mig flera ggr nej de är ingen fara. Jo de var de..

Det var allvarligt. 

Men han mår bra nu, Lite kärlek från sin mor & allt blir perfekt.



;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica lindberg - 20 oktober 2013 09:20

  Back in buissnes ;)   https://m.youtube.com/watch?v=IS692UEKOeM   Jag älskar & sjunga de vet de flesta. Jag gör de när jag duschar när jag leker med min son eller är på stan eller går i skolan. De är mitt liv Helt enkelt. Så här får nI et...

Av Veronica lindberg - 30 januari 2013 14:01

detta var ett bra tag sen ;) Life move on ! ;) Nej sitter & tråkar... Mina & therese känningar har kommit på posten yippie ;) hahah....     Har inte gjort så mycket just i dag... har inget att skriva om .... osv osv..... lallala ! SHAA ! ...

Av Veronica lindberg - 17 april 2012 22:45


Hur mår jag ?   Jag mår bra om vi bort ser förkyllningen.    Min son fick den från början men den verkar ha gått över till öronen. Arvid mår bra men han fick förkyllningen igårkväll.   Annars som sagt mår vi bra.   Vi ska flytta til...

Av Veronica lindberg - 4 januari 2012 13:01


Blodet de rinner, och smärtan den brinner.   Vad ska man göra?   jo ligga där i 1-2 timmar och tänka gjorde jag rätt nu?   De är svårt att fatta beslut, men tanken att du kanske fanns om ett år..   Vad du än var eller vem du skulle bl...

Av Veronica lindberg - 3 januari 2012 20:30

Tack sötnusen Dahlia (http://denzohdahlia.blogg.se/) för  bra sammanfattningsfrågor :)      Namn: Vewe Piercingar: 3 & en halv intima.Tatueringar: 6 stLängd: 171Skostorlek: 37-38Hårfärg: BlondÄr du kär i någon: Svår fråga! Kanske ;)Önskar du at...

Presentation


Ahonestmistake

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är min son lik ?
 Mamma ?
 Pappa ?
 Farmor Mormor ?
 Morfar Farfar ?
 Bror ?
 Syster ?
 Brevbäraren ?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards